søndag den 28. april 2013

Italienske biscotti med tranebær

Jeg elsker småkager og andre søde ting, og derfor elsker jeg også disse biscotties! De er lækre, mega sprøde og søde men alligevel ikke for søde! De er perfekte til en god kop kaffe eller bare som en lille snack i tide og utide! I Italien dypper man den sprøde biscotti i kaffen, det smager også godt. De kan opbevares i en lufttæt dåse i en forholdsvis lang periode, så hvis man ikke kan spise en hel portion på en gang, kan de gemmes. De er perfekte til, hvis man lige uventet får gæster på besøg! :)


Italienske biscotti med tranebær
Ingredienser: 
250 g hvedemel
250 g rørsukker
3 æg
150 g mandler
50 g tørrede tranebær
1 spsk mandel aroma
1 spsk bagepulver
1 spsk vaniljesukker
50 g margarine


Fremgangsmåde:
- rør alle ingredienserne sammen til en ensartet dej, det her er nemmest i en rørmaskine
- del dejen i tre aflange stænger med en bredde på ca. 7 cm. på en rist med bagepapir (HUSK god afstand, da de flyder en del ud)


- bag dem i ovnen i ca. 25 min (eller til de er blevet jævnt lysebrune) ved 180 grader almindelig ovn
- tag kagerne ud, lad dem stå på risten ca. 2-5 min., og skær herefter kagerne ud skråt med en tykkelse på ca. 2 cm
- kagerne lægges igen på bagepapiret, nu med den ny skåret side op ad
- bag dem igen ved samme temperatur i ca. 7-10 min. eller til de er flot lysebrune og lidt hårde
- slutteligt lad kagerne køle helt af, og derefter nyd dem :)


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar