torsdag den 30. maj 2013

Australsk squashtærte

Der havde forvildet sig to fiiine squash ind i mit køleskab, og jeg kan slet ikke lide squash under normale omstændigheder! Derfor klagede jeg min nød til nogle veninder, for spises det skulle de squash jo! En kom med forslag om at lave en australsk squash-tærte, og dette havde jeg aldrig hørt om før, så det måtte prøves. Det gode er her, at squashen skal rives, og herved kan jeg faktisk godt lide squash ;) Det er virkelig en lækker og smagfyldt tærte! Næste gang jeg laver denne tærte, vil jeg dog nok prøve at hælde fyldet i en denne tærtebund, for selvom vi spiste salat til, blev min kæreste ikke helt mæt nok, og det går jo ikke. Tærtefyldet er meget smagfuld, lækker og ikke mindst sundt.


Australsk squashtærte (2 pers.)
Ingredienser:
150g rødløg (svarer til et normalstørrelse løg)
1 pakke bacon
250-350g squash (to små squash eller en stor)
50g cheddarost
60g hvedemel
½ tsk bagepulver
3 æg
Lidt olie (bare så fyldet lige præcis får en god konsistens)
Salt
Peber

Fremgangsmåde:
- skær bacon i mindre stykker og steg det sprødt på en tør pande
- riv squash og cheddarost på den grove side af rivejernet
- hak løget fint (kan evt. også rives)
- bland alle ingredienserne fra ingredienslisten sammen i en skål
- hæld blandingen i en smurt/bagepapirbeklædt tærteform (evt. hældes den ovenpå en en tærtedej)
- bag 30-35 min i en 180 grader varm normal ovn (eller til overfladen er lysebrun)



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar