mandag den 19. august 2013

Lækker, nem bønnesalat

Efter en uge på lækre Korfu i Grækenland med 35 grader i skyggen, 3 pools, en fantastisk strand og ikke mindst lækker mad er jeg igen i Danmark. På Korfu spiste vi nærmest dagligt græsk salat med feta og solmodne tomater, tzatziki, gyros og kage med fetaost. Derudover spiste jeg dagligt vandmelon og honningmelon i rå mængder, da det nemlig er en rigtig god måde at få masse væske på, hvis der er varmt, og hvis man som mig har svært ved at få drukket nok vand. Jeg tror dog, at jeg har fået nok af disse ting for de næste par dage ;-)


Selvom det var all inclusive mad vi spiste de fleste dage, så var maden faktisk rigtig god! Der var altid en form for bønnesalat til alle måltiderne, hvilket jeg selvsagt var stor fan af! En af disse bønnesalater, som i her får en lidt videreudviklet opskrift på, er jeg sikker på bliver et hit for mig, når jeg om en uge skal starte i skole og skal have madpakke med! Den er nemlig så nem at lave og tager maks fem minutter at bikse sammen. Dog tror jeg også at denne salat vil blive spist til aftensmad en del gange, for den smager virkelig godt!


Lækker, nem bønnesalat
Ingredienser:
1 dåse kidney bønner
½-1 lille rød løg
1 dåse tun i vand
½ bundt dild

Fremgangsmåde:
- åben dåsen med bønnerne og dræn og skyl dem og lad dem dryppe af i en si
- skær løg i små tern
- hak dild groft
- åben dåsen med tun og dræn, hvorefter tunen rives i stykker af forskellige størrelse
- bland ovenstående sammen
- nyd!
- salaten kan opbevares nogle dage i køleskab uden man kan smage det!




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar