tirsdag den 10. september 2013

Nem risotto med græskar, spinat og kylling

Jeg er blevet helt vild med risotto. Det er nemt at lave, og så elsker børn det. Så det er et stort hit i vores hus! Denne gang havde jeg en del græskar liggende, og jeg tænke, at det skulle bruges fornuftigt. Risottoen blev super skøn i smagen og i konsistensen. Græskar og kyllingen endte med at give en fantastisk smag til hele retten! Dette er en super skøn ret, lige meget om der er 33 grader (som i Darwin) eller om det er efterårsvejr som i Danmark :-)


Risotto med græskar, spinat og kylling (4 personer)
Ingredienser: 
1 stort rødløg
5 fed hvidløg
50 g olivenolie
350 g risotto ris (eller grødris)
500 g kyllinge bryst i små tern
2 grønsags bouillon terninger
200 g orange græskar (skåret i små tern)
2 store håndfulde frisk spinat (evt. frossen)
100 g hvidvin
Ca. 1 liter vand
1 god håndfuld frisk fintrevet parmesan


Fremgangsmåde:
- hak løg og hvidløg fint
- i en gryde kom olie i og steg løgene til de er gyldne
- dernæst tilsæt vin og ris og rør godt indtil vinen er fordampet
- tilsæt dernæst bouillon terningerne, græskar og det meste af vandet
- kog det i ca. 20 min og rør jævnligt
- dernæst tilsæt den friske spinat, og lad det hele simre ved svag varme i ca. 10 min.
- smag slutteligt til med salt og peber og evt. lidt parmesan
- server med frisk revet parmesan


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar