søndag den 8. september 2013

Nemmeste chokoladekage

Denne chokoladekage var simpelhen så nem at lave! Det tog kun ca. 5 min at blande alle ingredienserne sammen til kagen, og bum så var den i ovnen. Den er fuld af smag og rigtig luftig! Denne kage er perfekt til hvis man pludselig får gæster eller lignende. Og så var der tilfældigvis også noget hindbær-lime frosting i fryseren, som gik perfekt til denne kage! Jeg laver altid lidt ekstra frosting, når jeg laver cupcakes, så man har frosting til situationer som denne :-)


Nemmeste chokoladekage
Ingredienser: 
120 g smør
2 æg
100 g mælk
1 tsk. vanilje ekstrakt
120 g sukker
120 g hvedemel
30 g usødet kakao pulver
2½ tsk bagepulver
Fremgangsmåde: 
- tænd ovn på 180 graders varmluft
- smør en spring form (ca. 24 cm) med smør/olie
- smelt smør i mikrobølgeovn eller i gryde
- bland alle ingredienserne i en skål inklusiv smeltet smør og rør godt, sådan så der ingen klumper er i dejen
- bag kagen i ovnen i ca. 25-30 min.
- lad kagen stå i ca. 5 min og fjern derefter springformen og server med det samme
- jeg serverede min kage med hindbær-lime frosting hvilket var super lækkert, men ellers kan du servere kagen med vanilleis eller friske bær og frugter


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar