onsdag den 4. september 2013

Sukkerfri yoghurt drys med kokos

Jeg er begyndt at spise rigtig meget græsk yoghurt, og derfor skal der jo være noget lækkert topping! Jeg har forsøgt med mange forskellige varianter, men er endt ud med at være min yndlings. Den er super lækker, sprød og fuld af smag og gør derfor yoghurten så meget bedre. Jeg er nok gået hen og blevet lidt besat af denne topping for at være helt ærlig, men den er fuld af gode kerner og sunde sager, så det går jo nok :-) 


Yoghurt drys med kokos
Ingredienser: 
1½ dl hakkede mandler
1½ dl havregryn
1½ hørfrø
1 dl sesamfrø
1½ dl græskarkerner
2/3 dl birkes
1½ dl kokos mel
1 dl kokos olie
½ dl vand

Fremgangsmåde: 
- tænd ovn på 200 grader varmluft
- hak mandlerne godt
- bland alle ingredienserne i en skål
- lad blandingen trække i ca. 10minutter
- fordel derefter dejen på 2 bageplader så tyndt som muligt, sådan så alt bliver sprødt
- bag i ovnen i ca. 15-20 min.
- når det er blevet let gyldent tages det ud og knuses, så der ingen store klumper er
- køl drysset af, og nyd det på toppen af græsk yoghurt eller skyr og med lidt honning



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar