søndag den 22. september 2013

Raw jordbær fudge

Da jeg fik at vide, at der kom gæster i weekenden, tænkte jeg straks på, hvad jeg skulle lave af snacks til dem! Dette er en helt naturlig måde at tænke på efter ordet gæster i min verden :-) Det skulle være noget koldt, da overgangs tiden her i Darwin netop er begyndt, og der er begyndt at være så varmt. Så det skulle være noget koldt, sødt og lækkert. Jeg tænkte derfor straks på fudge, og det, jeg kom frem til, var disse lækre raw jordbær fudges. De er utrolig lækre, og jeg spiste alt for mange af dem, da jeg skulle skære dem i mundrette stykker, hvilket jo siger ret meget om, hvor lækre de er! Jeg tror, at jeg fra nu af vil have lidt af denne fudge i fryseren, just in case at der kommer uanmeldte gæster ;-)


Raw jordbær fudge
Ingredienser:
260 g cashew nødder (ikke saltede)
160 g kokosmel
50-80 g honning
250 g friske jordbær
2 spsk kokosolie
2 vanilje stænger


Fremgangsmåde: 
  • I en blender eller med en stavblender blendes cashewnødderne til massen minder om peanutbutter
  • Dernæst tilsæt kokosmel, honning, jordbær, kokosolie og vanillekornene fra vaniljestængerne og blend hele massen til der ikke er nogen klumper mere 
  • En bakke/form beklædes med bagepapir, og massen hældes i formen og stilles i fryseren i min. 3-5 timer inden fudgen serveres!
  • Skær fudgen i små stykker, og opbevar dem i fryseren
Tip: fudgen smelter hurtigt (især her i Darwin, hvor der er ret varmt), så tag derfor kun små mængder op af fryseren og lad resten stå i fryseren indtil det skal spises. Denne fudge kan holde sig længe i fryseren!



Bettina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar