torsdag den 7. november 2013

Cremet havregrød med æg

Jeg er studerende og fattig, men gangene jeg har spist havregrød til aftensmad kan tælles på to hænder. Det er dog fordi jeg ikke bliver ordentligt mæt af havregrød. Men det er der nu lavet om på, efter jeg for lang tid siden afprøvede et tip med at komme et æg i min havregrød! Jeg laver fra nu af aldrig havregrød på andre måder end denne :-) Havregrøden bliver desuden umådelig cremet grundet ægget, og grundet ægget er denne havregrød også meget proteinrig, så altså et okay måltid efter en hård træning. Denne havregrød mætter virkelig godt! Jeg elsker risengrød, og med kanel og smørklat er denne havregrød næsten lige så god som risengrød og endda et sundere alternativ :-)


Cremet havregrød med æg (1 portion)
Ingredienser:
1 dl havregryn
2 dl vand (evt 1dl vand og 1 dl mælk)
1 knivspids salt
1 æg
Kanel 
Smørklat

Fremgangsmåde
  • Hæld et æg op i et glas og pisk med en gaffel, så blomme og æggehvide blandes
  • Bland havregryn, vand og salt i en lille gryde
  • Bring i kog ved omrøring
  • Når havregrøden er næsten færdig hældes det piskede æg ned i havregrøden, og der røres hurtigt i det, så ægget bliver blandet med havregrøden
  • Lad nu havregrøden koge i 1 minut
  • Server havregrøden med kanel og smørklat eller med bær og hakkede nødder
Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar