tirsdag den 26. november 2013

Grove chia mini flutes

Ja, jeg elsker altså brød! I dag lavede jeg suppe til aftensmad, da jeg har formået at blive forkølet i 35 graders varme! Er det muligt? Ja, det var det så... Så suppe skulle der altså til! For at få suppen til at mætte lidt mere, lavede jeg disse lækre chia mini flutes. De smager fantastisk, og de er sprøde og lækre! De er perfekte til suppe eller bare som et madpakke brød! :-)


Grove chia mini flutes (ca. 16 stk)
Ingredienser: 
200 g rugemel/grahamsmel
310 g lunkent vand
1 pakke gær
1 tsk salt
60 g hvide chia frø
300 g fuldkorns hvedemel
20 g oliven olie
1 æggeblomme til pensling
Birkes til at komme på toppen af brødet



Fremgangsmåde:
  • I en rørmaskine eller skål blandes vand og gær i en skål, til gæren er opløst 
  • Tilsæt salt, chia frø og olie
  • Rør godt
  • Tilsæt mel og ælt dejen godt ud
  • Lad dejen hæve et lunt sted i 30 min.
  • Slå herefter dejen ned igen
  • Lad dejen efterhæve i 30 min. 
  • Tænd ovn 180 graders varmluft
  • Form mini flutes og læg dem på en bageplade beklædt med bagepapir
  • Pensel med æggeblomme og drys med birkes 
  • Bag i 25-30 min. eller til de er blevet let gyldne


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar