fredag den 8. november 2013

Grønkålsalat med granatæble

Jeg elsker salater, men nogle gange bliver almindelige salater med salatblade altså bare lidt kedelige. Derfor er jeg begyndt at variere mine salater lidt fx ved at lave salater af grønkål! Ikke nok med, at grønkål er super lækkert, så er det også ekstremt sundt og sprængfyldt med jern og andre gode ting! Denne version med granatæbler er sød samtidig med, at der er bid i pga. grønkålen og den søde/sure æble-eddike dressing. Den perfekte sammensætning, hvis du spørger mig!


Grønkålsalat med granatæble
Ingredienser:
5-7 blade grønkål 
1-2 granatæbler 
1 stor håndfuld tørret tranebær 
100 g feta (jeg brugte en cremet feta)
2 håndfulde valnødder 
4 spsk æble eddike 
2 spsk oliven olie 
1 spsk honning
Fremgangsmåde:
  • Hak grønkålen fint (husk at skære stilkene fra)
  • Kom den snittede grønkål i en skål 
  • Skær granatæblet over og pil de fine lyserøde kerner ud, og kom dem i salaten 
  • Hak valnødder og tranebær, og kom dem i skålen
  • Bland det hele godt sammen 
  • Lav dressingen i en lille beholder: bland æbleeddike, olivenolie og honning
  • Hæld dressingen over salaten og server med det samme 
  • Jeg serverede min grønkålsalat med lækker kylling til


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar