fredag den 17. januar 2014

Salat med bolsjestribede beder og feta

Jeg handler for det meste i discount butikker, men en gang imellem nyder jeg at handle i de større supermarkeder, hvor der er et større udvalg af madvarer. Det er specielt grøntsagerne, der er et meget større udvalg af i de større butikker. Sidst jeg handlede i Kvickly opdagede jeg, at de har bland-selv beder til meget billige penge. Og blandt de beder, man kunne vælge imellem, var der gule og røde bolsjestribede beder! Begge nogle meget smukke beder, som jeg er helt vild med! Bolsjestribede beder er desuden meget milde i smagen, og derfor er denne salat lavet af rå beder skåret i tynde skiver på et mandolinjern. Hvis salaten skulle laves af almindelige rødbeder, så ville jeg nok koge dem før de blev skåret i tynde skiver, da de ikke har samme milde smag som de bolsjestribede beder.


Salat med bolsjestribede beder og feta
Ingredienser:
2-3 bolsjestribede beder (jeg brugte en gul og en rød)
1/4 blok feta
Olivenolie
Æbleeddike
Salt
Peber
Fremgangsmåde:
  • Skræl bederne og snit herefter tynde skiver af dem med et mandolinjern
  • Anret fint på en tallerken eller et fad, og krydder bederne med peber
  • Bland lige dele olie og æbleeddike samt salt, og hæld over bederne
  • Lad stå og trække (gerne i nogle timer)
  • Lige inden servering smuldres feta ovenpå bederne
  • Nyd den smukke salat fx til et lækkert stykke kød  


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar