lørdag den 11. januar 2014

Selleri suppe

Normalt er jeg på ingen måde fan af selleri. Jeg kan faktisk slet ikke fordrage det! Men alligevel synes jeg denne suppe er fantastisk, da den er cremet, men stadig lidt stærk pga. sellerien. Suppen er nem at lave, og den tager ikke lang tid at lave! Super sundt suppe, og så er den perfekt til en kold vinter dag i Danmark, eller til en varm sommerdag her i Australien! ;-)

Selleri suppe
Ingredienser:
1 spsk oliven olie
2 fed hvidløg (hakket)
1 løg (hakket)
500 g kartofler (hakket)
250-300 g selleri (hakket)
0,5-0,75 liter kyllingefond (eller kogende vand med ca. 2 kyllinge bouillon terninger)
Ca. 2 dl mælk
Salt
Peber

Fremgangsmåde: 
  • I en gryde svitses hvidløg og løg i oliven olien i ca. 2-4 min. 
  • Kom kartofler og selleri i gryden og svits i ca. 3-5 min. 
  • Kom kyllingefond, salt og peber i og lad suppen koge i ca. 30-35 min. 
  • Blend suppen med en stavblender, og tilsæt til sidst mælken hvorefter der blendes 
  • Server suppen varm med sprødt brød til
Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar