torsdag den 20. marts 2014

Kold sød kartoffel salat med yoghurtdressing

Eftersom jeg bor i troperne, er jeg blevet stor fan af sød kartoffel. Det er en mega lækker grønsag, som er meget meget sundere end fx kartofler, og så smager de helt vildt godt! Søde kartofler er søde og cremede, og så er de perfekte i salater, hvis de er blevet let bagt i ovnen, som i denne super lækre salat!!


Kold søde kartoffel salat med yoghurtdressing
Ingredienser:
4 søde kartofler (mellem/store)
½ rødløg
1 æble 
4 håndfulde vindruer
1 håndfuld tranebær
1 håndfuld mandler
3-4 spsk yoghurt naturel
1 spsk salatmayonnaise 
1 tsk sød paprika 
Salt 
Peber
Fremgangsmåde:
  • Skræl de søde kartofler og skær dem i  tern (omkring 2x2 cm)
  • Kom de søde kartofler i en gryde med vand, sæt gryden til middel høj varme, og lad dem koge i ca. 15 min eller til de er møre 
  • Imens hakkes rødløg, æble, mandler og tranebær, og vindruerne halveres
  • Kom alt i en serverings skål
  • Når de søde kartofler er møre, drænes vandet fra, og lad dem køle af i 5 min. 
  • Derefter kommes de i serveringsskålen, og yoghurt, mayo, paprika, salt og peber kommes i 
  • Rør godt sammen, og sæt herefter salaten på køl i ca. 5-10 min, så yoghurten kan trække godt ind 
  • Server salaten med et lækkert stykke kød
Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar