fredag den 14. marts 2014

Sundere cookie dough is {sukkerfri}

Da jeg for noget tid siden lavede denne syndige cookie dough is, måtte jeg selvfølgelig prøve at lave en sundere udgave hurtigt derefter, for at se om det var muligt at lave en, der smagte lige så godt. Jeg elsker peanutbutter, så derfor skulle jeg selvfølgelig prøve at lave nogle super sunde og ikke mindst sukkerfri cookies med peanutbutter. Disse cookies er faktisk ret så gode, og så smager de skønt af peanutbutter. Jeg tilføjede ikke noget fedtstof, så kagerne blev lidt til den tørre side, så i opskriften herunder har jeg tilføjet den mængde fedtstof, som jeg vil bruge, næste gang jeg bager disse. Desuden passer de perfekt i denne cookie dough is, da de er bløde og lidt seje i konsistensen. Prøv denne nogenlunde sunde snack :-)

Tip: denne opskrift giver en del små cookies, og de cookies, der er tilovers efter isen er spist, er perfekte at have med i madpakken eller spise før eller efter træning :-)


Sundere cookie dough is (1 pers.)
Ingredienser:
3 spsk crunchy peanutbutter
2 dl havregryn (udskift gerne 1 dl med mandelmel)
Lidt stevia (eller anden sødning)
½ dl mælk
½-1 spsk kokosolie
1 nip salt (hvis peanutbutteren ikke er salt nok)
Evt. lidt grofthakket chokolade (ikke nødvendigt)

½ bøtte frozen skyr naturel (eller en portion sukkerfri vanille is fra isis)


Fremgangsmåde:
  • Bland alle ingredienserne sammen
  • Hvis konsistensen er for tør så tilføj da mere mælk
  • Smag nu til og tilføj gerne stevia eller salt (afhængig af hvad der mangler)
  • Rul små kugler af dejen, læg dem på en bageplade med bagepapir og tryk dem lidt flade
  • Bag cookiesne ved 200 grader i ca. 10 minutter 
  • Lad cookiesne køle af inden de kommes i isen
  • Nyd herefter isen evt. direkte fra bøtten af ligesom jeg gjorde ;-)




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar