torsdag den 5. juni 2014

Farsbrød med champignon og bacon

Nogle gange skal der bare traditionelt mad på bordet! Især når jeg forsøger at vise min værtsfamilie, hvad det at være dansk er. Så i denne omgang blev det til farsbrød á la hvad jeg kan lide i det med kartofler og brun sovs. Mere dansk bliver det næsten ikke efter min mening ;-)


Farsbrød medchampignon
Ingredienser:
600 g hakket oksekød
6-7 spsk hvedemel
1 rød løg
3 fed hvidløg
120 g champignon (hakket)
2 æg
150 g bacon

Fremgangsmåde:
  • Bland alle ingredienserne pånær bacon
  • Rør godt 
  • Lad farsen hvile i 30 min i køleskabet 
  • Tænd ovnen på 200 grader varmluft
  • Form farsen til som et brød og svøb det i bacon
  • Bag i ovnen i ca. 40 min. 
  • Derefter lad det hvile i 10 min inden servering
  • Server med grønsager, kartofler og brun sovs
Bettina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar