mandag den 2. juni 2014

Lækreste græskar-bacon muffins

I morgen har jeg en lille picnic med min veninde og babyen, som hun passer. Så derfor skulle jeg jo selvfølgelig bage noget lækkert, som var nemt og hurtigt, men på samme tid noget, som heller ikke bliver dårligt af at stå uden for køleskabet i et godt stykke tid. Så jeg besluttede mig for at lave disse lækre graskar-bacon muffins! Super lækre, svampede og fulde af smag! Kan forestille mig, at de vil være perfekte til madpakken :-) Jeg elsker at bage med græskar, da det giver en rigtig lækker konsistens, og så smager det jo bare skønt! :-)


Lækreste græskar-bacon muffins
Ingredienser:
2 dl mælk
1 æg
200 g fulkorns spelt mel
1,5 tsk bagepulver
salt peber
120-150 g bacon
300 g græskar (vejet med skal)
1 rødløg (hakket)
75 g feta (tern)
50 g normal ost
5 g oliven olie



Fremgangsmåde:
  • Skær bacon i små stykker og rist på en pande til det er sprødt
  • Imens bacon steger, riv græskar på den grove side af rivejernet (riv ikke skallen) 
  • Tænd ovn på 200 graders varmluft
  • Bland mælk, æg, græskar, bacon, salt, peber, ost og olie
  • Bland bagepulver i melet
  • Rør melet i lidt efter lidt (det bliver en meget klistret dej) 
  • Kom dejen i muffins forme eller i muffinsbradepande 
  • Bag dem i 25 min
  • Nyd varme eller kolde
  • Opbevar i køleskab



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar