søndag den 8. juni 2014

Nektarin crumble

Ja det bliver nu igen fastslået, at jeg har en alt for sød tand, og at jeg desuden har en alt for stor bagelyst... men jeg må jo nok bare lære at acceptere det ;-) Men ja i dag blev min kreation til denne super nemme nektarin crumble, som er sød og lækker. Den er med et twist af kokos fra kokosolien, hvilket efter min meningen giver en rigtig godt kombination og ender ud i at være en totalt lækker smagsoplevelse!


Nektarin crumble
Ingredienser: 
80 g havregryn
100 g sukker
1 tsk bagepulver
80 g groft speltmel
100 g hvedemel
1 tsk vanilie ekstrakt eller vanile pulver
1 æg
50 g kokosolie
2 spsk vand
2 nektariner

Fremgangsmåde: 
  • I en skål blandes havregryn, sukker, bagepulver, speltmel og mel godt sammen 
  • Tilsæt vanilje ekstrakt, æg, kokosolie og vand, og ælt det godt sammen (nemt med hænderne) 
  • Tænd ovnen på 190 grader varmluft
  • Tag nektarinerne og fjern stenen
  • Snit dem derefter i tynde skiver
  • I et ovnfast fad kommes evt. lidt kokosolie i bunden, sådan så man undgår, at dejen sætter sig fast
  • Kom halvdelen af dejen i det ovnfaste fad, og fordel den ligeligt i bunden
  • Læg nektarin skiver ligeligt ovenpå dejen
  • Slutteligt fordel resten af dejen som crumble ovenpå nektarinerne
  • Pres med dine hænder dejen lidt flad 
  • Slut evt. af med at drysse lidt sukker på toppen 
  • Bag i ca. 25 min. 
  • Nyd crumblen lun eller kold med is, cremfraise eller lignende 


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar