onsdag den 18. juni 2014

Nemmeste iskaffe {sukkerfri}

Det er eksamens tid, og selvom jeg ikke drikker sort kaffe mere, så er en tradition i denne eksamensperiode blevet, at jeg laver mig en kop iskaffe hver morgen som morgenmad, som kan kvikke mig lidt op. Denne iskaffe tager virkelig kun to sekunder at lave og den smager super godt :-) Der skal benyttes en mælkeskummer til denne opskrift, men sådan en kan købes meget billigt i Tiger, og den virker upåklageligt.

Jeg er fan af iskaffe, så hvis du også er, så prøv også mine to andre lækre opskrifter af:


Nemmeste iskaffe {sukkerfri} (inspiration: twin-food)
Ingredienser:
1 spsk instant kaffe pulver
2 spsk kold vand
1-3 tsk sødning (jeg bruger kokossukker)
2 dl mælk (evt. mere mælk, hvis man ikke er til stærk iskaffe)

Fremgangsmåde:
  • Kom instant kaffepulver, vand og sødning i et glas og pisk med en mælkeskummer indtil det bliver lyst og luftigt
  • Herefter hældes mælk i, og der piskes igen godt med mælkeskummeren
  • Smag til med fx mere mælk eller sødning
  • Tilføj evt. isterninger
  • Nyd :-) 




Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar