fredag den 13. juni 2014

Rugbrødscroutoner

Jeg er lige kommet hjem fra en felttur med mit studie, der varede 11 dage. I de 11 dage blev maden leveret fra den lokale kro, og hver dag stod menuen på steg, udkogte grøntsager, sovs og kartofler. Jeg kan ikke lide kartofler og heller ikke rigtig udkogte grøntsager og sovs, så jeg er lykkelig for at være hjemme i mit eget køkken igen! Og nu da jeg er hjemme igen, har jeg absolut kun lyst til at spise salat og kød. En af mine sommer livretter er en blandet salat med saftig kyllingebrystfillet og hjemmelavet ramsløgspesto til, det er bare SÅ lækkert! Min kæreste foreslog at lave rugbrøds croutoner til salaten, så det afprøvede jeg lige, og det er et hit :-) Nem og hurtig måde at få lidt crunch til salaten! Rugbrødscroutonerne vil blive lavet til mange salater fra nu af, for de tager ikke meget tid at lave :-)


Rugbrødscroutoner (til 2 personer)
Ingredienser:
2 skiver rugbrød
Olivenolie
Maldon salt

Ingredienser salat: 
Salat, agurk, tomat, peberfrugt, ramsløgspesto, 2 kyllingebrystfilleter, 100g grov couscous


Fremgangsmåde:
  • Kog couscous, steg kyllingebrystfilletterne, og skær grøntsagerne til salaten
  • Tænd ovnen på på 250grader overunder varme grill
  • Skær rugbrødet i mindre tern
  • Kom på en rist belagt med bagepapir
  • Fordel lidt olivenolie udover, så alle er lidt våde af olien
  • Drys med salt (jeg brugte maldon, da det er det bedste salt, jeg har) 
  • Kom i ovnen i 5-10 minutter, hvor der rodes rundt i croutonerne efter 2-3 minutter (hold øje, specielt hvis grill benyttes, så går det lige pludselig hurtigt)


Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar