mandag den 9. juni 2014

Vegetarbøf med sødkartoffel og cannelinni bønner

Jeg elsker kød, men nogle gange er vegetar mad altså bare lige sagen! Derfor lavede jeg disse lækre vegetar bøffer forleden, og de smagte vidunderligt godt! Jeg spiste dem i en burger, der bestod af groft brød, vegetarbøffen og avocado creme. Det var virkelig lækkert! Disse burgere var utrolig lækre, og jeg vil helt sikkert lave sådan sådan nogle burgere igen meget snart hjemme hos os :-)


Vegetarbøf med sødkartoffel og cannelinni bønner
Ingredienser:
ca. 400 sødkartoffel (vejet med skæl)
1/2 dåse cannellini bønner
60 g frosne majs (optøet)
0,5 lime (saften herfra)
1 lille rødløg (fint hakket)
1-2 fed hvidløg (knust)
50 g feta (fint hakket)
1 æg
1 tsk oregano
3 spsk havregryn (evt. glutenfri)
Evt. lidt chili
Salt
Peber


Fremgangsmåde:
  • Skræl de sødekartofler, og snit dem i små tern, der dampes i en gryde 
  • Mos de søde kartofler med en kartoffelmoser mens de er lune, sammen med majs og bønnerne (evt. blend)
  • Tilsæt lime saften, løg, hvidløg, feta og æg
  • Rør godt til konsistensen er som en fars
  • Tilsæt salt, peber, oregano, havregryn og evt. lidt chili og rør godt
  • Stil farsen på køl i ca. 30 min 
  • Varm en gryde med fedtstof, form bøfferne og steg dem til de er let gyldne og sprøde  
  • Server bøfferne fx som en burger, eller servér dem med lækkert tilbehør


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar