onsdag den 3. september 2014

Jordbær-rødbede mælk

Jeg var ret gammel, da jeg lærte at drikke mælk. Vores forældre havde indtil da prøvet alt muligt for at få mig til at drikke mælk, og det der virkede var noget pulver, man kunne købe i Tyskland, som gav syntetisk smagende jordbærmælk, bananmælk osv., og så var jeg desuden også fan af mælk blandet med juice. Ingen af delene behøver jeg mere for at drikke mælk (og nyde det), men på min juice detox dag, lavede jeg denne lækre jordbærmælk med rødbedejuice i - SÅ lækkert, da det nærmest er en blanding af milkshake og juice! :-) Hvis man ikke er fan af smagen af rødbede, så vil jeg foreslå at juice en gulerod eller en appelsin i stedet!


Jordbær-rødbede mælk (ca 4 ml)
Ingredienser:
2 dl mælk (gerne nødde-mælk eller soyamælk)
1 håndfuld frosne jordbær
0,5 dl rødbedesaft (1 lille rødbede)


Fremgangsmåde:
  • Lad en håndfuld frosne jordbær ligge ved stue temperatur i 5minutter
  • Herefter køres de igennem en slowjuicer, og de knuste og frosne jordbær kommer hermed ud, der hvor pulpen plejer at komme ud
  • Læg nu "jordbær-isen" i den skål, hvor juice plejer at komme ud
  • Skær enderne af en lille rødbede og skyl den godt
  • Juice rødbeden
  • Hæld mælken igennem slowjuiceren
  • Bland det hele sammen med et sugerør, og nyd mens den er dejlig kold :-)



Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar