fredag den 1. maj 2015

Kyllingefrikadeller med et twist af karry

Jeg elsker kylling! En dag fandt jeg lækkert, billig kyllingefars, og derfor fik jeg lyst til at lave noget lækkert. Jeg endte ud med at lave lækre kyllingefrikadeller med et lille twist af søde majs, som stod rigtig godt til den stærke karry. Det var det perfekte match, hvis du spørger mig! :-) Og så er de også ret sunde, for de indeholder nærmest ingenting, som er dårligt for en!


Kyllingefrikadeller med et twist af karry
Ingredienser:
400 g kyllinge fars
1 mellem stort rød løg
2 fed hvisløg
100 g majs (jeg brugte nogen fra frost)
2 æg
20 g glutenfri havregryn
Salt
Peber
1 tsk karry (kom endelig mere i, hvis du ønsker meget tydelig karry smag)
1 spsk semsam frø
Olie til stegning



Fremgangsmåde:
  • Kom farsen i en skål 
  • Hak løg og hvidløg og tilsæt dem i skålen 
  • Tilsæt majs, æg og glutenfri havregryn 
  • Tilsæt salt, peber, karry og sesamfrø og rør farsen godt sammen 
  • Varm en pande op, og kom lidt olie på 
  • Steg frikadellerne til de er let gyldne på hver side og gennemstegte indeni 
  • Som tilbehør lavede jeg sprøde hjemmelavede ovnbagte pomfritter og stegte søde gulerødder 
  • De stegte, søde gulerødder lavede jeg ved at rive 4 gulerødder med et julienne jern, og derefter blev de stegt på en pande med olie og rødvinseddike med 1 spsk kokos sukker og 1 tsk sesamfrø


Bettina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar