torsdag den 7. maj 2015

Lækre pølsehorn med gulerod

Pølsehorn er den ultimative snack, som er let at tage med på vejen eller med som madpakke. Denne version med indbygget ketchup kræver desuden ingen ting, når den skal pakkes til madpakken, hvilket er helt perfekt i mine morgener! Og så er de altså ret gode lige at have i fryseren til travle tider! Jeg frøs 2/3 ned med det samme, da de lige var kølet af. De er super sprøde på ydersiden og bøde indeni, som for mig gør dem til det ultimative pølsehorn. De er utrolig lækre!


Lækre pølsehorn med gulerod (ca. 20 stk.)
Ingredienser:
2 dl mælk 
50 g gær
1 æg 
1 tsk salt 
1 tsk kokos sukker
2 tsk oliven olie
150 g revet gulerod 
4 spsk hvedeklid 
ca 450 g hvedemel
Ca. 350 g gode pølser 
Tomat ketchup 
Til pensling: mælk + sesamfrø 



Fremgangsmåde:
  • I en skål røres gæren ud i den lillefingervarme mælk 
  • Dernæst tilsættes salt, kokos sukker, æg, olie, revet gulerod og hvedeklid 
  • Rør melet i lidt af gangen
  • Ælt dejen godt i gennem
  • Lad dejen hæve i ca. 1 time eller til dejen er fordoblet i størrelse
  • Når dejen er hævet færdig, æltes dejen igennem og derefter rulles den flat ud
  • Skær ca. 20 små trekanter ud
  • Tænd ovn på 200 grader varmluft
  • Kom lidt ketchup eller tomat på trekanterne
  • Lig pølserne ved den brede del af trekanten, og rul herefter så spidsen af trekanten ender på toppen
  • Lad pølsehornene efterhæve i ca. 20-30 min. 
  • Slutteligt pensles de med mælk, og der dryses lidt sesamfrø på toppen
  • Bag pølsehornene i ca. 15 min. 



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar