mandag den 11. maj 2015

Vegetar perlebyg-otto med hvide bønner

Jeg elsker risotto, men det er jo lidt usundt, så derfor laver jeg ofte perlebyg-otto. Denne  gang blev den simpelhen så lækker, at jeg blev nødt til at dele opskriften! Denne perlebyg-otto er super nem at lave, og så er den endda også rigtig billig at lave, hvilket jo er perfekt, når man som mig er på SU. Men ja perlebyg-ottoen smagt så lækkert, og så er den lækkert cremet og fuld af smag fra de søde champignon og det lidt bitre rucola.


Vegetar perlebyg-otto med hvide bønner (til ca. 2-3 personer)
Ingredienser:
1 rødløg
2 fed hvidløg
1 spsk oliven olie
150 g perlebyg
1 dl hvidvin
ca. 3 dl kogende vand
1 grønsagsboullion terning
1 dåse baked beans (hvide bønner i tomatsovs)
100 g frossen spinat
ca. 300 g champignon
Evt. 1 håndfuld frisk rucola (kan erstattes af lidt mere spinat)
1 god håndfuld revet ost
Salt
Peber


Fremgangsmåde:
  • Hak løg og hvidløg
  • Varm en mellemstor, tykbundet gryde med olivenolie 
  • Kom løg og hvidløg i, svits dem til dem i ca. 3 minutter ved middel høj varme
  • Derefter tilsæt perlebyg, og de svitses i ca. 5 minutter 
  • Tilsæt hvidvin og rør godt i et par minutter
  • Tilsæt kogende vand og boullionterningen
  • Lad det koge med låg på i ca. 15-20 min (eller til perlebyg er næsten mør), hvor der røres jævntligt
  • Herefter skal baked beans med deres tomatsovs kommes i gryden 
  • Tilsæt spinat, champignon, rucola og revet ost 
  • Kog det færdig i ca. 5 min, og derefter kan der smages til med salt og peber 
  • Nyd retten som den er i godt selskab



Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar