tirsdag den 29. september 2015

Vegetar galette

Jeg elsker tærter, men nogen gange er det bare lækkert med noget lidt andet og specielt. Jeg elsker faktisk galetter mere end tærter, da tærter let kan blive lidt tunge. Denne galette er super lækker og fuld af smag! Og så er det bedste af det hele, at den er meget SU venlig. Min rumbo og jeg er super vilde med den, og den skal helt sikkert laves snart igen!


Vegetar galette (4 personer)
Ingredienser dej:
1,5 dl hvedemel
2 dl grahamsmel
1 tsk salt
2 spsk olivenolie
1,5 dl skyr

Ingredienser fyld:
1 squash
2 spsk skyr m. top
3 fed hvidløg
1 stort rødløg
1 broccoli stamme (let dampet, jeg gjorde det i mikrobølgeovnen)
1 rød peber
5 små cheery tomater
150 g feta
Salt 
Peber



Fremgangsmåde:
  • Start med at lave dejen ved at bland alle ingredienserne og ælte det godt sammen
  • Sæt dejen på køl i ca. 30 min. 
  • Tænd ovnen på 200 grader varmluft 
  • Derefter deles dejen i to og rulles tyndt ud i to cirkler
  • Riv squashen og dræn lidt af vandet fra
  • Derefter blandes det med hakket hvidløg, 0,5 rødløg, skyr, salt og peber 
  • Læg denne blanding på dejen ca. 2 cm fra kanten, som vist på billedet
  • Derefter snittes den dampede broccoli i mindre stykker og lægges ovenpå
  • Peberfrugt og resten af løget snittes i strimler og kommes også på 
  • Slutteligt kommes tomater i både og feta i tern på
  • Fold nu kanterne op om fyldet, så det bliver holdt inde
  • Kom galetterne i ovnen i ca. 25 min. til de er fint brune
  • Nyd dem varme og lækre


Bettina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar